Wat is traffic?

Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. Mis je er één? Laat het ons weten!

Waarom is traffic belangrijk?

Traffic of ‘verkeer’ verwijst naar alle bezoekers of gebruikers op je website. Het verkeer van websites en webshops is een belangrijke maatstaf, omdat het de potentiële klanten vertegenwoordigt die de mogelijkheid hebben om producten of diensten te bekijken of kopen.

Hoe meer verkeer een website ontvangt, des te groter de kans op conversies, maar ook beïnvloedt verkeer de positie van je website op de Google SERP. Hoe meer verkeer, des te relevanter je bent volgens Google. Verkeer wordt met interne links over de website heen geleid.

Traffic is ook goed voor je analytics en resultaten. Hierdoor heb je iets aan je analytics omdat ze meetbaar worden door traffic. Je kunt je voorstellen dat het bij 1o websitebezoekers weinig zin heeft om je Google analytics te checken en iets specifieks te verbeteren. Dat heeft het wel als je 1000 websitebezoekers hebt. Traffic zorgt er dus ook voor dat je beter kan begrijpen waar verbetering nodig is.

Van welke plekken komt traffic naar je website?

Het verkeer naar je website kan allerlei verschillende bronnen hebben. Dit zijn de 5 meest voorkomende manieren waarop traffic op een website belandt.

Organisch verkeer
Organisch verkeer is afkomstig van zoekmachines zoals Google, Bing, enz. Wanneer gebruikers zoekopdrachten uitvoeren en je website verschijnt in de zoekresultaten, kunnen ze erop klikken en naar je website worden geleid.

Betaalde advertenties
Dit verwijst naar het verkeer dat wordt gegenereerd door advertenties waarvoor je betaalt, zoals zoekmachineadvertenties (bijvoorbeeld Google Ads), displayadvertenties, sociale media-advertenties, enz. Je kunt advertenties plaatsen om jouw website te promoten en gebruikers naar je site te trekken.

Verwijzende websites
Dit verwijst naar het verkeer dat afkomstig is van andere websites die uitgaande links of backlinks naar jouw website bevatten. Dit kan gebeuren via partnerschappen, gastblogs, vermeldingen of in artikelen.

Sociale media
Platforms zoals Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest en andere kunnen ook een bron van verkeer zijn. Je kunt jouw producten of diensten promoten via berichten, advertenties en links op sociale mediaplatforms. Dit heet socialmediamarketing, waarmee je gebruikers naar je website leidt.

Direct verkeer
Direct verkeer zijn gebruikers die rechtstreeks je website bezoeken door jouw URL in te typen of je website bezoeken vanuit hun favorieten of bladwijzers.

Begrippenlijst

Onlinemarketingjargon simpel uitgelegd

VRAAG EEN GRATIS SEO SCAN AAN!

Hoe maak je jouw website beter vindbaar in Google?
Vraag NÚ onze gratis SEO Scan aan en ontdek
wat je moet doen om topposities te bereiken!

Wij checken hoe jouw website presteert & geven tips wat je kunt verbeteren.
Interesse? Vul je gegevens in en we gaan snel voor je aan de slag.
Waarde: € 299,-. Nu voor nop.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten?

Dompel jezelf onder in onze knowledge base.

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

U

Y