Wat is Branded content?

Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. Mis je er één? Laat het ons weten!

Voorbeelden van branded content

Branded content betekent ‘merkgebonden inhoud’. Het is inhoud (zoals artikelen, video’s, afbeeldingen, enz.) die specifiek is gemaakt om het merk van een bedrijf te promoten en het imago ervan te versterken.

Waarom branded content?

Branded content kan helpen om de merkherkenning en -bekendheid te vergroten, omdat het merk op een authentieke en boeiende manier wordt gepresenteerd. Het kan ook de betrokkenheid van de doelgroep vergroten, omdat het vaak aansluit op de interesses en behoeften ervan.

Ook kan branded content leiden tot hogere conversieratio’s, omdat de consument eerder geneigd is om te vertrouwen op de meningen en suggesties van influencers en contentmakers met wie ze zich identificeren.

Branded content is ook een effectieve manier om merkbekendheid te vergroten, betrokkenheid te bevorderen, een boodschap over te brengen, conversies te stimuleren en op maat te worden gemaakt voor specifieke doelen.

Begrippenlijst

Onlinemarketingjargon simpel uitgelegd

VRAAG EEN GRATIS SEO SCAN AAN!

Hoe maak je jouw website beter vindbaar in Google?
Vraag NÚ onze gratis SEO Scan aan en ontdek
wat je moet doen om topposities te bereiken!

Wij checken hoe jouw website presteert & geven tips wat je kunt verbeteren.
Interesse? Vul je gegevens in en we gaan snel voor je aan de slag.
Waarde: € 299,-. Nu voor nop.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten?

Dompel jezelf onder in onze knowledge base.

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

U

Y