Wat is betrokkenheids- percentage?

Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. Mis je er één? Laat het ons weten!

Hoe betrokken zijn jouw bezoekers?

Met de introductie van Google Analytics 4 is het bouncepercentage vervangen door het betrokkenheidspercentage. Met dit percentage meet je de betrokkenheid (engagement) van een gebruiker van jouw website.

Er is sprake van betrokkenheid als een gebruiker minimaal 10 seconden op je pagina is of als de gebruiker verder klikt naar een volgende pagina in jouw website.

Het betrokkenheidspercentage wordt berekend door het aantal sessie met betrokkenheid te delen door het totaal aantal sessies en wordt tegenwoordig als een meer waardevolle metric gezien dan het bouncepercentage.

Begrippenlijst

Onlinemarketingjargon simpel uitgelegd

VRAAG EEN GRATIS SEO SCAN AAN!

Hoe maak je jouw website beter vindbaar in Google?
Vraag NÚ onze gratis SEO Scan aan en ontdek
wat je moet doen om topposities te bereiken!

Wij checken hoe jouw website presteert & geven tips wat je kunt verbeteren.
Interesse? Vul je gegevens in en we gaan snel voor je aan de slag.
Waarde: € 299,-. Nu voor nop.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten?

Dompel jezelf onder in onze knowledge base.

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Q

U

V

Y

Start chat
1
Hoi! 👋

Heb je een vraag? We zijn het snelst bereikbaar via de app. Stuur gerust een berichtje!
Skip to content