Google Responsive advertentie
Een Google responsive advertentie (via Google Ads)is een type advertentie dat is ontworpen om zich aan te passen aan het apparaat waarop deze wordt weergegeven. Dit betekent dat dezelfde advertentie op een desktopcomputer anders kan worden weergegeven dan op een mobiele telefoon of tablet.
Deze aanpasbaarheid is belangrijk omdat mensen steeds vaker op verschillende apparaten zoeken naar producten en diensten. Als een advertentie niet aangepast is aan het apparaat, kan deze onleesbaar of onbegrijpelijk worden en daardoor minder effectief zijn.
Een Google responsive advertentie maakt gebruik van geavanceerde technologie om de grootte, positie en stijl van de advertentie aan te passen aan het apparaat waarop deze wordt weergegeven. Dit zorgt ervoor dat de advertentie altijd duidelijk en overzichtelijk is, ongeacht het apparaat waarop deze wordt bekeken.
Doelgroepbeheer
Daarnaast bieden Google responsive advertenties ook de mogelijkheid om specifieke boodschappen te tonen aan gebruikers op basis van hun zoekgeschiedenis en interesses. Dit kan helpen om de advertentie nog relevanter en effectiever te maken voor de doelgroep.
De adverteerder geeft meerdere koppen en beschrijvingen op en Google maakt, door middel van machine learning, een optimale advertentie die aan de gebruiker kan worden getoond.
Hogere CTR
Een groot voordeel van een Responsive advertentie is dat het erg snel is en daarnaast zorgt het voor verbeterde resultaten. Google geeft aan dat er tot wel 15% meer wordt doorgeklikt (CTR) op een Responsive advertentie naar een landingspagina.
Naast de Responsive advertentie heb je ook de Display advertentie en de Search advertentie.