Wat is een Google Responsive advertentie?

Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. Mis je er één? Laat het ons weten!

Een Google Responsive advertentie is een advertentiemethode (Google Ads) waarbij Google de advertentie zelf samenstelt.

De adverteerder geeft meerdere koppen en beschrijvingen op en Google maakt, door middel van machine learning, een optimale advertentie die aan de gebruiker kan worden getoond.

Een groot voordeel van een Responsive advertentie is dat het erg snel is en daarnaast zorgt het voor verbeterde resultaten. Google geeft aan dat er tot wel 15% meer wordt doorgeklikt op een Responsive advertentie naar een landingspagina.

Naast de Responsive advertentie heb je ook de Display advertentie en de Search advertentie.

Begrippenlijst

Onlinemarketingjargon simpel uitgelegd

VRAAG EEN GRATIS SEO SCAN AAN!

Hoe maak je jouw website beter vindbaar in Google?
Vraag NÚ onze gratis SEO Scan aan en ontdek
wat je moet doen om topposities te bereiken!

Wij checken hoe jouw website presteert & geven tips wat je kunt verbeteren.
Interesse? Vul je gegevens in en we gaan snel voor je aan de slag.
Waarde: € 299,-. Nu voor nop.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten?

Dompel jezelf onder in onze knowledge base.

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Q

U

V

Y

Start chat
1
Hoi! 👋

Heb je een vraag? We zijn het snelst bereikbaar via de app. Stuur gerust een berichtje!
Skip to content