Wat is bouncepercentage?

Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. Mis je er één? Laat het ons weten!

Bouncepercentage

Als een bezoeker op je website belandt, maar geen verdere actie uitvoert en weer wegklikt, wordt dit gezien als een ‘bounce’. Het bouncepercentage geeft aan voor welk percentage van je bezoekers dit geldt.

Het bouncepercentage is in het leven geroepen om te laten zien welke webpagina’s mogelijk onvoldoende uitnodigen om een website verder te verkennen. Wie na het ‘landen’ op je webpagina snel weer wegklikt, heeft mogelijk niet gevonden wat hij zocht.

Maar dat idee is inmiddels enigszins achterhaald. Het kan immers zo zijn dat iemand juist exact vond wat hij zocht op jouw webpagina en na het lezen van de informatie tevreden het venster sluit.

Met de komst van Google Analytics 4 (GA4) is het bouncepercentage dan ook vervangen door het betrokkenheidspercentage, een indicator die laat zien hoe betrokken iemand is bij je webpagina en beter aangeeft hoe waardevol de informatie op je pagina is voor bezoekers.

wat is bouncepercentage

Begrippenlijst

Onlinemarketingjargon simpel uitgelegd

VRAAG EEN GRATIS SEO SCAN AAN!

Hoe maak je jouw website beter vindbaar in Google?
Vraag NÚ onze gratis SEO Scan aan en ontdek
wat je moet doen om topposities te bereiken!

Wij checken hoe jouw website presteert & geven tips wat je kunt verbeteren.
Interesse? Vul je gegevens in en we gaan snel voor je aan de slag.
Waarde: € 299,-. Nu voor nop.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten?

Dompel jezelf onder in onze knowledge base.

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

U

Y