Wat is een Rich Snippet?

Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. Mis je er één? Laat het ons weten!

Rich Snippet

Een Rich snippet is een zoekresultaat met uitgelichte onderdelen van een webpagina.

Een rich snippet kan bijvoorbeeld een bepaald product of een bepaalde dienst uitlichten, maar ook zaken als recepten, FAQ’s, reviews, sitelinks en breadcrumbs (broodkruimels).

Het doel van Google is om de gebruiker zo goed mogelijk te voorzien van informatie. Door deze Rich Snippets te tonen krijgen gebruikers dus sneller en relevantere informatie voorgeschoteld.

rich snippet

Hoe krijg je Rich Snippets?

Rich snippets krijg je niet zomaar, maar je zult gebruik moeten maken van structured data. Door middel van structured data is het voor zoekmachines zoals Google duidelijk waar de content op de pagina over gaat.

Door het gebruiken van structured data help je de zoekmachines dus een handje. Zeker ook een belangrijk onderdeel van je SEO-werkzaamheden!

Door een Rich snippet val je meer op in de zoekresultaten, wat weer kan leiden tot een hogere CTR.

Naast rich snippets bestaan er ook featured snippets.

Begrippenlijst

Onlinemarketingjargon simpel uitgelegd

VRAAG EEN GRATIS SEO SCAN AAN!

Hoe maak je jouw website beter vindbaar in Google?
Vraag NÚ onze gratis SEO Scan aan en ontdek
wat je moet doen om topposities te bereiken!

Wij checken hoe jouw website presteert & geven tips wat je kunt verbeteren.
Interesse? Vul je gegevens in en we gaan snel voor je aan de slag.
Waarde: € 299,-. Nu voor nop.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten?

Dompel jezelf onder in onze knowledge base.

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

U

Y