Wat is SERP?

Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. Mis je er één? Laat het ons weten!

Serp

SERP staat voor Search Engine Result Page.

De SERP is dus eigenlijk de zoekresultatenpagina van een zoekmachine, zoals Google.

Op een zoekresultatenpagina zie je de resultaten die het best passen bij je zoekopdracht.

In de SERP verschijnen betaalde resultaten (advertenties) vaak bovenaan. Daaronder staan de organische resultaten.

Een website kan worden gevonden in de organische resultaten als er ook is gewerkt aan de SEO.

Uitgebreide resultaten

De zoekresultaten op Google worden ook steeds weer uitgebreider weergegeven. Vaak met extra informatie zoals afbeeldingen, recepten en lokale resultaten.

Hierbij hebben we het dan over rich snippets en featured snippets, die je kunt krijgen door te werken aan de structured data van je website.

Ben je nieuwsgierig geworden of heb je hulp nodig bij het vindbaar worden in de zoekmachines? Neem contact met ons op!

SERP afbeelding

Begrippenlijst

Onlinemarketingjargon simpel uitgelegd

VRAAG EEN GRATIS SEO SCAN AAN!

Hoe maak je jouw website beter vindbaar in Google?
Vraag NÚ onze gratis SEO Scan aan en ontdek
wat je moet doen om topposities te bereiken!

Wij checken hoe jouw website presteert & geven tips wat je kunt verbeteren.
Interesse? Vul je gegevens in en we gaan snel voor je aan de slag.
Waarde: € 299,-. Nu voor nop.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten?

Dompel jezelf onder in onze knowledge base.

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

U

Y