Wat is Kwaliteitsscore?

Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. Mis je er één? Laat het ons weten!

Google Ads advertenties krijgen van Google een kwaliteitsscore. Deze score geeft aan of de advertentie goed is, of dat je er misschien nog wat aan kunt verbeteren.

De kwaliteitsscore wordt bepaald door drie factoren:

  1. De verwachte CTR (Click Through Rate)
    Het algoritme van Google berekent dit op basis van prestaties uit het verleden.
  2. De advertentierelevantie.
    Komt de inhoud van je advertentie overeen met de zoekwoorden die zijn gebruikt?
  3. De ervaring op de landingspagina
    Google wil dat de gebruikers zo goed mogelijk terecht komen zodra ze ergens op klikken. De ervaring op de pagina waarop ze trecht komen is dus erg van belang. Vinden ze daar de informatie die ze verwachten?

Een goede kwaliteitsscore zorgt ervoor dat jouw advertentie goed wordt vertoond.

Naast het online adverteren is het ook prettig om op de organische manier te worden gevonden in de zoekmachines. Om bovenaan in Google te komen zijn er best een aantal belangrijke SEO-factoren.

Begrippenlijst

Onlinemarketingjargon simpel uitgelegd

VRAAG EEN GRATIS SEO SCAN AAN!

Hoe maak je jouw website beter vindbaar in Google?
Vraag NÚ onze gratis SEO Scan aan en ontdek
wat je moet doen om topposities te bereiken!

Wij checken hoe jouw website presteert & geven tips wat je kunt verbeteren.
Interesse? Vul je gegevens in en we gaan snel voor je aan de slag.
Waarde: € 299,-. Nu voor nop.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten?

Dompel jezelf onder in onze knowledge base.

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Q

U

V

Y

Start chat
1
Hoi! 👋

Heb je een vraag? We zijn het snelst bereikbaar via de app. Stuur gerust een berichtje!
Skip to content