Wat is Google Tag Manager?

Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. Mis je er één? Laat het ons weten!

Google Tag Manager

Google Tag Manager is een gratis tool van Google waarmee je eenvoudig tags aan je website kunt toevoegen en beheren. Deze tags zijn stukjes code die extra functionaliteit of trackingmogelijkheden bieden, zoals het volgen van bezoekersgedrag of integratie met services van derden. Met Google Tag Manager kun je tags op jouw website toevoegen en bijwerken zonder dat je de code van jouw website rechtstreeks hoeft te bewerken.

Een van de belangrijkste voordelen van het gebruik van Google Tag Manager is dat jij al jouw tags op één plek kunt beheren. Dit kan met name handig zijn voor grotere websites die veel tags hebben en mogelijk regelmatig moeten worden bijgewerkt. Met Google Tag Manager kun je tags maken en beheren met behulp van een intuïtieve interface, zonder enige kennis van coderen. Dit betekent dat zelfs niet-technische gebruikers tags op hun website kunnen toevoegen en beheren.

Triggers en variabelen

Naast het eenvoudig toevoegen en beheren van tags, biedt Google Tag Manager ook een aantal andere handige functies. Je kunt bijvoorbeeld Google Tag Manager gebruiken om triggers en variabelen te maken en te beheren, die kunnen worden gebruikt om te bepalen wanneer en hoe tags op jouw website worden geactiveerd. Dit kan jou helpen om meer gerichte en effectieve tracking- en marketingcampagnes te creëren.

Een ander voordeel van Google Tag Manager is dat het naadloos integreert met andere Google-producten, zoals Google Analytics. Dit betekent dat je Google Tag Manager kunt gebruiken om eenvoudig Google Analytics-tracking aan jouw website toe te voegen en vervolgens Google Analytics kunt gebruiken om de gegevens te analyseren die door jouw tags zijn verzameld. Dit kan je helpen om waardevolle inzichten te krijgen in het gedrag van je websitebezoekers en kan je helpen om de gebruikerservaring op jouw website te verbeteren.

Hoe werkt Google Tag Manager?

Het werkt als volgt: je voegt een stuk code toe aan je website, dat je vervolgens koppelt aan je Google Tag Manager-account. Vervolgens kun je in je account tags toevoegen en beheren, en kun je de prestaties van deze tags bijhouden. Zo kun je bijvoorbeeld een tag toevoegen om bezoekersgedrag op je website te meten, of een tag om bezoekers te converteren naar klanten.

Over het algemeen is Google Tag Manager een waardevolle tool voor iedereen die eenvoudig tags op zijn website wil toevoegen en beheren. Of je nu een kleine ondernemer, een marketeer of een ontwikkelaar bent, Google Tag Manager kan je helpen de functionaliteit en trackingmogelijkheden van jouw website te verbeteren.

Begrippenlijst

Onlinemarketingjargon simpel uitgelegd

VRAAG EEN GRATIS SEO SCAN AAN!

Hoe maak je jouw website beter vindbaar in Google?
Vraag NÚ onze gratis SEO Scan aan en ontdek
wat je moet doen om topposities te bereiken!

Wij checken hoe jouw website presteert & geven tips wat je kunt verbeteren.
Interesse? Vul je gegevens in en we gaan snel voor je aan de slag.
Waarde: € 299,-. Nu voor nop.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten?

Dompel jezelf onder in onze knowledge base.

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

U

Y