Dat je wilt weten
Lees hier wat er gebeurt binnen de wereld van online marketing, webdesign en de muren van ons bureau.
Onderzoek: MKB slecht vindbaar online
Oeps. Google-strateeg onthult top-3 rankingfactoren voor zoekresultaten
PONCK nieuwe sponsor De Jodan Boys
Online verkoop kerstartikelen bereikt piek
Wat googelden we in 2015?
Al meer dan 100 miljoen online aankopen in 2015
Nederlander koopt online vaker over de grens
RankBrain van Google: op weg naar nog betere zoekresultaten
Kwart van alle websites gemaakt in WordPress
PONCK krijgt titel ‘Erkend Leerbedrijf’ van SBB
Met ingang van 20 juli 2016 is PONCK officieel erkend als leerbedrijf door de Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB). Een belangrijke stap, omdat we merken dat er nog een grote kloof is tussen het onderwijsveld en de dagelijkse praktijk binnen ons bedrijf.
Onderzoek: MKB slecht vindbaar online
Ondernemers in het MKB spelen nog maar weinig in op de mogelijkheden van digitale en online marketing. Dat blijkt uit de MKB Online Monitor 2015. Het onderzoek door TNS NIPO, in opdracht van DTG, is uitgevoerd onder ruim 1700 ondernemers uit het MKB in Nederland.
Oeps. Google-strateeg onthult top-3 rankingfactoren voor zoekresultaten
Een foutje of niet? Tijdens een Hangout-sessie met vooraanstaande SEO-specialisten heeft een Google-strateeg de drie belangrijkste factoren genoemd die van invloed zijn op de ranking in de zoekresultaten.
PONCK nieuwe sponsor De Jodan Boys
PONCK heeft zaterdag 13 februari een sponsorcontract getekend met de Goudse voetbalvereniging De Jodan Boys. Daarmee is PONCK sponsor geworden van de stichting topvoetbal van de vereniging.
Online verkoop kerstartikelen bereikt piek
De online verkoop van kerstcadeaus en kerstartikelen heeft in de drie weken voor kerst een extra omzet van 207 miljoen euro opgeleverd. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Thuiswinkel.org en DHL Parcel.
Wat googelden we in 2015?
Google verwerkt jaarlijks miljarden zoekopdrachten. Dat is voer voor mooie jaaroverzichten. Afgelopen week publiceerde de zoekmachinegigant – enigszins prematuur, want je weet maar nooit – de populairste zoekopdrachten van 2015. Een greep uit de lijstjes…
Al meer dan 100 miljoen online aankopen in 2015
In de eerste drie kwartalen van 2015 hebben Nederlandse consumenten 100,44 miljoen online aankopen gedaan. Met name het aantal aankopen via de smartphone stijgt explosief. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor die Thuiswinkel.org en PostNL door GfK lieten uitvoeren.
Nederlander koopt online vaker over de grens
Nederlanders kopen online steeds vaker over de grens. Dat blijkt uit onderzoek van PayPal. Meer dan een derde van de ondervraagden deed recent een online aankoop bij een buitenlandse retailer.
RankBrain van Google: op weg naar nog betere zoekresultaten
Google heeft RankBrain geïntroduceerd: een nieuw signaal om ingewikkelde zoekopdrachten beter te begrijpen. Interessant, want het heeft mede invloed op de rangorde van zoekresultaten. Google stelt dat RankBrain zelfs het op twee na belangrijkste signaal is. Boeiende vraag: wat zijn de gevolgen hiervan voor zoekmachineoptimalisatie (SEO)?
Kwart van alle websites gemaakt in WordPress
Nieuwe website? Grote kans dat deze op het contentmanagementsysteem (CMS) Wordpress draait.
Wordpress maakte de afgelopen jaren een enorme groei door. Inmiddels is een op de vier websites gebouwd met dit CMS. Dat blijkt uit onderzoek van W3Techs naar het gebruik en marktaandeel van diverse contentmanagementsystemen. In januari 2011 werd WordPress nog door 13,1 procent van de sites gebruikt.