Case:

Stichting Opkikker

Klant: Stichting Opkikker

Stichting Opkikker brengt een lichtpuntje in het leven van gezinnen waarin ziekte een rol speelt. Dit lichtpuntje wordt gecreëerd tijdens de Opkikkerdagen. Een dag speciaal voor het hele gezin, zodat ze een dag even geen zorgen hebben.

Vraag van klant
Opkikker is voor 100% afhankelijk van donaties om deze Opkikkerdagen te organiseren. Hierbij speelt online marketing een belangrijke rol. De voornaamste doelen zijn dan ook het verkrijgen van meer vrijwilligers, deelnemers aan acties en donaties.

Stichting Opkikker
Stichting Opkikker

Werkzaamheden PONCK

  • Ontwikkeling website. We website is een aantal jaren geleden ontworpen en heeft onlangs een lichte redesign gekregen. Belangrijk onderdeel van de website is de toegevoegde donatie-module. Deze is op maat ontwikkeld.
  • Social media. Voor Facebook/Instagram hebben we meerdere doorlopende en tijdelijke campagnes opgezet. Hoofddoelen: naamsbekendheid, inschrijvingen voor acties en natuurlijk meer donaties.
  • Google Grants. Het opzetten, inrichten en optimaliseren van Google-advertenties via een Grants-account, speciaal voor stichtingen.
  • LeadBot. Een virtuele assistent helpt je als bezoeker van de website om snel bij de juiste informatie uit te komen.

Referentie klant

“Wij werken inmiddels al een aantal jaar samen met PONCK. Zij hebben onze nieuwe website gebouwd en beheren deze ook. Daarnaast doen zij ook onze online marketing, zoals het adverteren op Google (Google Grants). Onze ervaringen zijn meer dan goed. Naast het feit dat ze kundig werk leveren, reageren en schakelen ze altijd ontzettend snel. Dit zorgt echt voor een hele fijne samenwerking. Onze websitebezoeken en donaties zijn sinds onze nieuwe website flink gestegen, dus de cijfers liegen er niet om.”

Kelly Loup, Stichting Opkikker
Kelly Loup
Manager PR & Communicatie, Stichting Opkikker

Resultaten

De aanpassingen die we hebben gedaan in samenwerking met Stichting Opkikker hebben tot mooie resultaten geleid. Enkele highlights:

  • Het aantal bezoekers op de website is in 12 maanden met 187% toegenomen.
  • De doorklikratio (CTR) vanuit Google Ads is toegenomen met 33%.
  • In 2023 is het conversiepercentage toegenomen met 16%.
  • Via LeadBot vindt ruim 25% van de donaties plaats.
Stichting Opkikker
Stichting Opkikker

Deel deze case!

Wil je meer informatie, een antwoord op je vragen over online marketing of een offerte opvragen? Drop a line.