Wat zijn de voordelen van Facebook Messenger?
Waarschijnlijk heb je veel contact met je klanten via e-mail. Daar is niets mis mee en daar moet je zeker mee doorgaan. Messenger heeft echter wel een aantal voordelen en kan een goede toevoeging zijn aan bestaande communicatiemiddelen.
1. Veel mensen gebruiken Facebook dagelijks
Als bedrijf wil je het voor klanten eenvoudig maken om met je in contact te komen. Daarom wil je bereikbaar zijn op een plek waar de klant al is.
2. Jouw bedrijf gebruikt waarschijnlijk al Facebook
De kans is groot dat je al actief bent op Facebook. Het is dus een kleine stap om met Messenger-marketing te beginnen.
3. Persoonlijke en laagdrempelige manier om contact te hebben met je klant
Contact via Messenger is vaak informeler en spontaner. Berichten zijn kort en to-the-point. Voor klanten is het fijn dat ze snel met iemand in contact kunnen komen, als bedrijf krijg je de kans om een goede indruk te maken en je product te verkopen.
4. Messenger is niet anoniem
Je komt meer te weten over de klant dankzij de persoonlijke informatie die op Facebook zichtbaar is. Berichten via Messenger zijn nooit anoniem, dus je weet precies met wie je te maken hebt.
5. Het is een relatief nieuw kanaal
Je kunt je als early adapter onderscheiden. Veel bedrijven doen nog niets met Messenger!
6. Messenger biedt nieuwe advertentiemogelijkheden
Je kunt gesponsorde berichten sturen naar mensen die een Messsengergesprek met je hebben. Hierover later meer.