Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. In dit artikel bespreken wij traffic.
Traffic
Wat is traffic?
Traffic of ‘verkeer’ verwijst naar alle bezoekers of gebruikers op je website. Het verkeer van websites en webshops is een belangrijke maatstaf, omdat het de potentiële klanten vertegenwoordigt die de mogelijkheid hebben om producten of diensten te bekijken of kopen.
Hoe meer verkeer een website ontvangt, des te groter de kans op conversies, maar ook beïnvloedt verkeer de positie van je website op de Google SERP. Hoe meer verkeer, des te relevanter je bent volgens Google. Verkeer wordt met interne links over de website heen geleid.
Traffic is ook goed voor je analytics en resultaten. Hierdoor heb je iets aan je analytics omdat ze meetbaar worden door traffic. Je kunt je voorstellen dat het bij 1o websitebezoekers weinig zin heeft om je Google analytics te checken en iets specifieks te verbeteren. Dat heeft het wel als je 1000 websitebezoekers hebt. Traffic zorgt er dus ook voor dat je beter kan begrijpen waar verbetering nodig is.
Van welke plekken komt traffic naar je website?
Het verkeer naar je website kan allerlei verschillende bronnen hebben. Dit zijn de 5 meest voorkomende manieren waarop traffic op een website belandt.
Relevante diensten
Je hebt een begrip opgezocht in onze kennisbank. Misschien is deze bijbehorende dienst precies wat je nodig hebt.