Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. In dit artikel bespreken wij SERP.
SERP
Wat is SERP?
SERP staat voor Search Engine Result Page. De SERP is dus eigenlijk de zoekresultatenpagina van een zoekmachine, zoals Google. Op een zoekresultatenpagina zie je de resultaten die het best passen bij je zoekopdracht. In de SERP verschijnen betaalde resultaten (advertenties) vaak bovenaan. Daaronder staan de organische resultaten. Een website kan worden gevonden in de organische resultaten als er ook is gewerkt aan de SEO.
Uitgebreide resultaten
De zoekresultaten op Google worden ook steeds weer uitgebreider weergegeven. Vaak met extra informatie zoals afbeeldingen, recepten en lokale resultaten. Hierbij hebben we het dan over rich snippets en featured snippets, die je kunt krijgen door te werken aan de structured data van je website.
Ben je nieuwsgierig geworden of heb je hulp nodig bij het vindbaar worden in de zoekmachines? Neem contact met ons op!
Relevante diensten
Je hebt een begrip opgezocht in onze kennisbank. Misschien is deze bijbehorende dienst precies wat je nodig hebt.