Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. In dit artikel bespreken wij een niche.
Niche
Wat is een niche?
Een niche is een kleinere, meer gespecialiseerde markt dan de algemene markt. Vaak zijn grotere bedrijven en organisaties gespecialiseerd in een bepaalde niche. Verschillende niches kunnen zijn sport, elektronica en tuinmeubelen. De kracht van een niche is dat je veel bijbehorende producten en/of diensten kan aanbieden, dit leidt vaak tot meer conversies en aankopen.
Wat is de grootte van een niche?
Het is belangrijk om te weten dat een niche niet per se klein hoeft te zijn. Sommige nichemarkten kunnen behoorlijk groot zijn, zoals de markt voor biologisch voedsel, terwijl andere heel klein kunnen zijn, zoals de markt voor veganistische kaas. Wat belangrijk is, is dat de markt specifiek genoeg is om een groep consumenten te bedienen met specifieke behoeften en interesses.
Relevante diensten
Je hebt een begrip opgezocht in onze kennisbank. Misschien zijn deze bijbehorende diensten precies wat je nodig hebt.