PONCK is een fijne organisatie om mee te werken. Redelijk no nonsens. Afspraak is afspraak, altijd goed.
Speel in op de behoefte van je doelgroep.
Speel in op de behoefte van je doelgroep.
Mensen zoeken online naar informatie, antwoorden en oplossingen. Door content te creëren die aansluit bij vragen kun je jezelf in de kijker spelen van je doelgroep. Wij helpen je klantvragen in beeld te brengen en content te maken die daarbij aansluit.
Contentmarketing is het publiceren van waardevolle, opmerkelijke en relevante informatie die inspeelt op de behoefte van je doelgroep. Je plaatst deze content op jouw website of verspreidt jouw boodschap via social media. Het resultaat is dat wie online op zoek gaat naar informatie uitkomt bij de content die jij hebt gepubliceerd.
We beginnen met het in kaart brengen van je doelgroep en hun zoekgedrag. Op basis daarvan bedenken we contentideeën waarvan we sterk vermoeden dat ze zullen aanslaan en aansluiten bij het zoekgedrag van de doelgroep.
De inhoud van je content is bepalend voor het succes. Dat betekent niet dat het peperdure producties hoeven te zijn. Het zit vaak in de creativiteit, relevantie en humor waarmee je het verschil kunt maken. Daar helpen we je graag bij.
Eén voltreffer kan je onderneming of organisatie vleugels geven. Kwaliteit gaat daarom altijd boven kwantiteit (alhoewel het laatste wel helpt om top of mind te blijven bij je doelgroep). Onderaan de streep wil je vooral weten wat content je heeft opgeleverd. Daarom maken we alles zo goed mogelijk meetbaar, zodat we resultaten inzichtelijk kunnen maken.
Zijn waar je doelgroep is – dat is belangrijk als je met contentmarketing aan de slag gaat. We delen content daarom vaak op diverse kanalen, omdat je doelgroep zich ook op meerdere platforms bevindt. Zo vergroten we jouw zichtbaarheid en versterken we je naamsbekendheid.
We ontwikkelen samen een strategie om jouw doelgroep met relevante en waardevolle content te bereiken. Zo bouw je vertrouwen op, versterk je jouw organisatie en zorg je voor duurzame betrokkenheid en groei.
Veel organisaties hebben moeite om met contentmarketing aan de slag te gaan. Veelgehoord bezwaar: We hebben niet zo veel te melden. Of: Het schiet er altijd bij in. We laten je graag zien dat ook jouw organisatie stelselmatig en georganiseerd aan de slag kan met contentmarketing.
Tijdens een creatieve sessie gaan we op zoek naar de vragen/problemen van je doelgroep en de oplossingen die je biedt. We bedenken creatieve invalshoeken, de communicatievorm en maken een planning voor de komende periode met behulp van een content calendar.
De content calendar is je houvast voor de planning en een stok achter de deur voor alle bijdragers om op tijd hun content aan te leveren. Uiteraard laat je ook altijd ruimte om in te springen op actualiteiten.
Hoe beantwoord je klantvragen en -problemen met opvallende en relevante uitingen? Wij helpen bedrijven bij het ontwikkelen en realiseren van content die raakt. Van creatieve copy tot doordacht design – wij helpen je graag een sterke online aanwezigheid op te bouwen en te behouden.
Zichtbaarheid is mooi, maar laat de kassa niet per se rinkelen. Je wilt dat je doelgroep een stap verdergaat. Bijvoorbeeld door zich aan te melden voor een webinar, een whitepaper te downloaden of een aankoop te doen. Wij koppelen meetbare conversies aan content en sturen hier ook op. Zo levert contentmarketing niet alleen zichtbaarheid en naamsbekendheid op, maar ook echte resultaten.
Nieuwsgierig wat ons team op het gebied van Contentmarketing voor jouw organisatie kan betekenen? Met meer dan 15 jaar ervaring weten we precies wat werkt. Plan een afspraak in of neem contact op. We denken graag vrijblijvend met je mee.
Deze klanten gingen je voor.
Contentmarketing is een strategische marketingbenadering gericht op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden.
Contentmarketing is belangrijk omdat het helpt bij het opbouwen van relaties met klanten, het vergroten van je online zichtbaarheid, het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid, het verbeteren van je SEO en het leiden tot meer conversies.
Het succes van je contentmarketing kan worden gemeten aan de hand van verschillende KPI’s, zoals websiteverkeer, betrokkenheid op sociale media, aantal backlinks, zoekmachine rankings en conversieratio’s.
Traditionele marketing richt zich op het promoten van je producten of diensten, terwijl contentmarketing zich richt op het verstrekken van waardevolle en relevante informatie aan je doelgroep om hen te helpen hun problemen op te lossen.
Het is mogelijk om contentmarketing zelf te doen, maar het kan tijdrovend zijn en er is een zekere mate van expertise nodig om het effectief te doen. Als je niet over de benodigde vaardigheden of tijd beschikt, kan het voordelig zijn om een professional in te huren.
PONCK is een fijne organisatie om mee te werken. Redelijk no nonsens. Afspraak is afspraak, altijd goed.
PONCK is een fijne organisatie om mee te werken. Redelijk no nonsens. Afspraak is afspraak, altijd goed.