Theme marker 2 PONCK The Web Company

Ontdek de Goudse Zomer

Dit is een samenwerking met Grand Canyon Events, Gemeente Gouda, Make Your Media en PONCK. Gezamenlijk willen we de stad Gouda promoten in de regio door een combinatie van online en offline acties.

Vraag van de klant

Om de stad Gouda te promoten maken we gebruik van de combinatie van online of offline om extra op te vallen en ‘herrie’ te maken. We benutten hierbij elkaars expertise en netwerk. Zo heeft Grand Canyon Events contact gehad met de Goudse bedrijven om te vragen wie er mee wil doen aan de promotie en gezorgd voor diverse promotiematerialen. Make Your Media zorgde voor een goede inkoopprijs en de coördinatie van radio-, abri’s en snelwegreclame. Gemeente Gouda verzorgde een up-to-date landingspagina met alle deelnemers en een extra promotiebudget. En PONCK was, uiteraard, verantwoordelijk voor de inzet van de online campagnes.
Het belangrijkste doel voor alle campagnes was om veelvuldig zichtbaar te zijn in de regio Gouda, om zo veel mogelijk mensen de stad te laten bezoeken. Dit gaat in samenwerking met diverse Goudse bedrijven. Het idee is dat we samen meer bereiken, tegen gunstige prijzen, dan wanneer iedereen de promotie los zou oppakken.
Diensten:
SEAVideo
Ontdek de Goudse zomer

Onze oplossingen

Verkennen klant en doelgroep. We hebben met alle deelnemers gebeld om een goed beeld te krijgen van hun dienst of product en van wie hun doelgroep is. Hebben zij bijvoorbeeld kinderen, waar wonen ze, zijn ze geïnteresseerd in musea, sporten, koken etc.? Verder is het interessant om te weten in welke periode de deelnemende bedrijven het liefst zichtbaar willen zijn.

Opzet Display campagnes. Met de input van de deelnemers stelden wij Display campagnes op. We voorzien Google van een mix van koppen, beschrijvingen, afbeeldingen en een video waar Google display banners van maakt. Elke campagne krijgt een budget, looptijd en doelgroepselectie op maat mee.

Monitoren Display campagnes. Na het activeren van de campagnes worden deze gemonitord. Welke doelgroepen presteren goed of minder goed? Welke advertentie-onderdelen presteren niet optimaal en kunnen we verbeteren? Heeft de campagne genoeg vertoningen en zetten we het afgesproken budget goed weg?

Evaluatie en rapportage. Aan het einde van de looptijd maakten we een rapportage met de resultaten per deelnemer en mogelijke verbeterpunten voor een volgende samenwerking.

De resultaten

De samenwerking heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen, want er is veel zichtbaarheid geweest voor de stad Gouda en we hebben veel positieve reacties gehad van de deelnemende bedrijven.

0
Bezoekers
0
Doorklikratio (CTR)
0
Vertoningen online campagnes
Ontdek de Goudse Zomer

Review

“Vanuit Gemeente Gouda werken we graag samen met PONCK vanwege de goede communicatie en de pragmatische instelling. Ook voor het project Ontdek de Goudse Zomer hebben we erg fijn met PONCK samengewerkt en gespard. Daarnaast hebben we supermooie resultaten behaald: een flinke toename van zowel het aantal bezoekers als het doorklikpercentage op de website. Een samenwerking met PONCK beveel ik dan ook van harte aan!”
Merle van ‘t Hoog
Gemeente Gouda

Meer cases

Plan je gratis adviesgesprek

Kop koffie doen of een online call om je wensen te bespreken? We denken graag met je mee. Reserveer eenvoudig je tijdslot.