Theme marker 2 PONCK The Web Company

Cultuurfonds

Het Cultuurfonds geeft financiële ondersteuning aan projecten op het gebied van natuur, cultuur en wetenschap in Nederland (ook het Caribische deel) en Suriname. Jaarlijks wordt er in meer dan 4.000 projecten geïnvesteerd.

Vraag van de klant

Jaarlijks organiseert het Cultuurfonds de ‘Open Call Architectuur en Bouwkunst’. Het doel van deze Open Call is om ontwerptalent en initiatiefnemers met visie te bereiken, die willen bijdragen aan een unieke en duurzame publieke ruimte. De winnaar kan rekenen op een bijdrage van € 100.000 aan het project.
Het Cultuurfonds wil in beeld komen bij de juiste doelgroep. Dat is iets waar wij graag bij helpen! We creëren bekendheid voor het event door banners op belangrijke websites, websites waar de doelgroep veel te vinden is. Ook wordt de doelgroep benaderd op verschillende social media kanalen en via nieuwsbrieven.

Onze oplossingen

Het verkennen van interessante kanalen. Om zoveel mogelijk bekendheid te creëren, zijn we op zoek gegaan naar de juiste kanalen, zoals websites, diverse social media en nieuwsbrieven.

A/B-testen. Om te optimaliseren is het belangrijk om te A/B-testen. Wij testten bijv. een oranje vs een groene banner. De oranje banner scoorde zo’n 15% beter en gebruiken we daarom voor de volgende advertenties.

De resultaten

De banner is in een periode van 1,5 maand ruim 75.000 keer bekeken op diverse websites.

We zijn nog druk bezig met data verzamelen! De resultaten volgen binnenkort.

0
0
0

Meer cases

Plan je gratis adviesgesprek

Kop koffie doen of een online call om je wensen te bespreken? We denken graag met je mee. Reserveer eenvoudig je tijdslot.