Theme marker 2 PONCK The Web Company

Leestijd: 16 minuten

Auteur:

Leestijd: 16 minuten

Gratis adverteren in Google Ad Grants voor non-profitorganisaties

Je hebt er misschien weleens van gehoord; Google Ad Grants. Een regeling waarmee je, als non-profitorganisatie, gratis kunt adverteren in de Google zoekmachine. Maar wat is Google Ad Grants nou precies en wanneer kom je ervoor in aanmerking? In dit artikel leggen we je uit hoe dit zit, wat de beperkingen zijn én geven we jou tips & tricks om alles uit je Google Ad Grants te halen.

Wat is Google Ad Grants?

Google Ad Grants is een regeling van Google voor non-profitorganisaties. Dergelijke organisaties kunnen elke maand een budget van $10,000 krijgen van Google. Met deze $10,000 mogen de non-profitorganisaties adverteren in Google.

Voorwaarden voor Google Ad Grants

Natuurlijk krijgt niet iedere organisatie ‘zomaar’ $10,000 van Google om mee te doen in de advertentieveiling. Om in aanmerking te komen voor Google Ad Grants moet een bedrijf voldoen aan een aantal belangrijke voorwaarden:

Wat zijn de voordelen van Google Ad Grants?

Er is een flink aantal voorwaarden waaraan je moet voldoen voor je een Google Ad Grants account krijgt. Maar de voordelen van Google Ad Grants wegen hier ruim tegenop.

De belangrijkste voordelen van Google Ad Grants-programma op een rijtje:

Juiste plaats

Jouw website en advertentie zijn zichtbaar boven de organische zoekresultaten in Google. Dat betekent dat mensen eerder bekend raken met jouw organisatie en je meer bezoekers op je site krijgt.

Juiste tijd

Een Google advertentie komt tevoorschijn als mensen in de Google zoekmachine zoeken naar door jou ingestelde zoekwoorden. Je bereikt dus een super belangrijke doelgroep op het moment dat ze actief naar iets zoeken wat met jouw organisatie te maken heeft.

Hoog marketingbudget

Van Google krijg je elke maand gratis $ 10,000 advertentiebudget. Je maakt gebruik van dit budget als iemand op een van jouw advertenties klikt. Dit is een flink maandbedrag voor de promotie van jouw organisatie. Natuurlijk is het hierbij wel belangrijk dat het budget zo goed mogelijk ingezet wordt, zodat de meest relevante Google gebruikers naar jouw organisatie worden verwezen.

De beperkingen van Google Ad Grants

De voordelen van Google Ad Grants zijn natuurlijk erg interessant, wie wil er nou niet een gratis budget om te adverteren in Google? Helaas zitten er ook een aantal beperkingen aan het adverteren via Google Grants.

Hieronder vind je een overzicht van de belangrijkste beperkingen in Google Grants. Deze zijn in te delen in de categorieën vorm, opzet en resultaat.

Tips & tricks voor het beheren van je Google Ad Grants account

PONCK beheert Google Ad Grants accounts van een groot aantal klanten. Onze expertise in dit type accounts, samen met de kennis van de klant over de organisatie en doelgroep, zorgt ervoor dat we het beste uit het Google Grants-budget kunnen halen.

We geven je graag een aantal tips om zelf ook het beste uit jouw Google Grants-account te halen.

Conclusie

Het is als non-profitorganisatie altijd interessant om je aan te melden voor een Google Ad Grants-account. Het is een goede manier om onder de aandacht te komen bij je doelgroep. Het is extra mooi dat die doelgroep op dat moment actief aan het zoeken is naar een relevante term, de kans op een klik naar jouw website wordt hiermee vergroot.

Zorg ervoor dat het account actief beheerd wordt, zodat je goed zichtbaar ben en blijft, en er relevante en up-to-date informatie staat in je advertentie. Heb je hier zelf niet genoeg tijd voor of weet je niet goed hoe je het account bij kunt houden? Vraag dan advies aan een bureau dat ervaring heeft met het beheren van Google Ad Grants-accounts.

Verder is het belangrijk dat je op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen en tips, om zoveel mogelijk uit het account te halen en geen kansen mis te lopen.

Meld je aan voor Google Ad Grants

Ben je enthousiast geworden over Google Ad Grants? En denk je dat jouw organisatie hiervoor in aanmerking komt? Geef je organisatie dan op via Google Grants. Uiteraard helpen wij je ook graag met je aanvraag. 

Hulp bij Google Ad Grants

Heb je behoefte aan iemand die jouw Google Ad Grants account voor je beheert, of wil je een second opinion op je bestaande account? Neem gerust even contact met ons op, we kijken graag met je mee.

Meer nieuws