Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. In dit artikel bespreken wij een USP.
USP
Wat is een USP?
Een USP staat voor Unique Selling Proposition – ook wel Unique Selling Point genoemd. Het verwijst naar een uniek kenmerk, eigenschap, of voordeel van een product, dienst of merk dat het onderscheidt van de concurrentie en waarde toevoegt aan de customer journey.
Enkele voorbeelden kunnen zijn:
‘De laagste prijsgarantie’: een bedrijf kan zich positioneren als de goedkoopste optie in de markt en beloven dat ze altijd de laagste prijzen bieden.
’24/7 klantenservice’: een bedrijf kan benadrukken dat ze op elk moment van de dag beschikbaar zijn om klanten te helpen, waardoor ze zich onderscheiden van concurrenten met beperkte klantenservice-uren.
‘Biologisch en duurzaam’: een merk kan zijn focus op biologische en duurzame producten benadrukken, waardoor ze aantrekkelijk zijn voor milieubewuste consumenten.
‘Snelle levering’: een webshop kan een USP creëren door een gegarandeerd snelle levering aan te bieden, bijvoorbeeld binnen 24 uur na bestelling.
Waarom is een USP belangrijk?
Hier zijn enkele redenen waarom een USP belangrijk is:
Relevante diensten
Je hebt een begrip opgezocht in onze kennisbank. Misschien is deze bijbehorende dienst precies wat je nodig hebt.