Verbeterde advertentie-extensies in Google Ads

Google-Ads-Zet-Volgende-Stap-Met-Automatische-Extensies

Advertentie-extensies in Google Ads zijn een belangrijke toevoeging aan je account, campagne en advertentiegroep. Vanaf half maart voert Google een nieuwe update door in Google Ads: automatische advertentie-extensies als aanvulling op handmatige extensies.

Boeiend? Best wel.

Advertentie-extensies zijn die extra linkjes die je vaak onder een advertentie ziet staan in Google. Ze geven de gebruiker extra informatie over je bedrijf of de producten en diensten van jouw bedrijf. En er is nog een voordeel. Advertenties die voorzien zijn van extensies nemen meer ruimte in in de zoekresultaten en vallen dus meer op. Ook maakt het een goede advertentie aantrekkelijker waardoor het aantal kliks kan toenemen.

Adverteerders die gebruikmaken van advertentie-extensies zien een toename tot wel 20% in de klikfrequentie als er 4 sitelinks worden weergegeven bij hun advertentie.

Tot voor kort was het zo dat dynamische sitelinks, dynamische highlights en dynamische website-informatie niet in aanmerking kwamen voor weergave bij je advertentie als je al handmatig gemaakte sitelinks, highlights en website-informatie had ingesteld. Dat gaat nu veranderen.

Wat zijn automatische advertentie-extensies?

Automatische advertentie-extensies zijn advertentie-extensies die Google creëert op basis van machine learning en in je Google Ads-account plaatst. Ze worden bij je advertentietekst geplaatst als de verwachting is dat ze de prestaties van je advertentie zullen verbeteren. Als je je aanmeldt voor automatische advertentie-extensies in je Google Ads-account, kunnen deze vanaf half maart worden vertoond naas de extensies die je zelf hebt aangemaakt.

Handmatige én automatische advertenties

Als gezegd, zijn automatische advertentie-extensies een aanvulling op je zelfgemaakte extensies. Vanaf half maart maakt Google het mogelijk om beide gelijktijdig te vertonen. Als je bijvoorbeeld slechts 2 handmatig gecreëerde sitelinks hebt aangemaakt voor jouw campagne of advertentiegroep zullen deze worden aangevuld met 2 dynamisch gegenereerde extensies. Er worden in totaal dus 4 sitelinks weergegeven.

Een interessante extra is dat je de prestaties van deze automatische extensies op een afzonderlijk niveau kunt bekijken op de pagina ‘Extensies’ in jouw Google Ads-omgeving. Je vindt de statistieken vervolgens onder het kopje ‘Geautomatiseerde extensies’. Als je de prestaties bekijkt, kun je elke automatische extensie naar wens pauzeren of verwijderen. Dit maakt het gemakkelijk om de extensies die Google Ads namens jou maakt te analyseren en te optimaliseren.

Deze wijziging helpt de machine learning van Google bij het selecteren van de beste extensies in jouw account en kan je helpen een aantrekkelijkere advertentie weer te geven.

Zorg dus dat je je advertentie-extensies op de juiste manier hebt ingericht en houd je advertenties in de gaten de komende periode!

Deel dit bericht!

Wie heeft dit bericht geschreven?

Wil je meer informatie, een antwoord op je vragen over online marketing of een offerte opvragen? Drop a line.