Theme marker 2 PONCK The Web Company

Leestijd: 4 minuten

Auteur:

Leestijd: 4 minuten

De dag van een online marketeer

Elke dag als online marketeer is een nieuw avontuur. Strategie, creativiteit en data-analyse komen samen in mijn werk. En zoals je op de foto kunt zien: ik moet heel wat ballen in de lucht houden! Geen dag is hetzelfde en dat maakt mijn baan zo dynamisch en uitdagend. Benieuwd hoe mijn werkdag eruitziet? Ik neem je mee!

Online marketeer - Koen Verboom

08.45 – Koffie, praatje en inbox

Mijn dag begint met een verse kop zwarte koffie ☕️. Hoogste tijd om even bij te kletsen met collega’s en dan… aan de slag. Als eerst even mijn inbox scannen. Klanten hebben vaak nog vragen, er zijn reacties op offertes en er zijn meldingen over lopende campagnes. Even kijken wat ik nu al kan doen en de rest plan ik in later deze week. Elke dag begint met een plan, maar er komt regelmatig wel iets tussendoor. Dat maakt mijn werk juist lekker afwisselend.

09.00 – Klantenoverleg

We starten met een teammeeting. We bespreken kort van al onze klanten de lopende campagnes, nieuwe projecten en delen inzichten. Wat loopt goed? Wat kan beter? Zijn er nieuwe trends om op in te spelen? Er komen weer genoeg taken uit dit overleg waarmee ik aan de slag kan. Wat zo ontzettend tof is aan ons team, is dat iedereen zijn eigen expertise en inbreng heeft. We zijn kritisch naar elkaar, maar vullen elkaar ook echt aan. Ik bof maar 😉.

10.00 – Landingspagina schrijven

Tijd om in de pen, uhhh…het toetsenbord te klimmen. Een klant wil beter gevonden worden in Google en daar hoort een sterke landingspagina bij met gepaste content. Ik analyseer de data in onze tools, doe goed onderzoek en schrijf een passende tekst. Deze is goed opgebouwd met juiste informatie, aangevuld met ‘rijke’ content zoals afbeeldingen en video’s. Na een laatste check stuur ik de tekst naar de klant en overleg ik met Michael nog even over de opmaak en publicatie.

11.30 – Google Ads

Na een korte koffiepauze duik ik samen met Jantine in Google Ads. De conversies kunnen beter en de kosten per klik zijn gestegen. We analyseren de prestaties en stellen de biedstrategieën bij. We werken vaak met het vier-ogen-principe 👀. Een tweede paar ogen ziet vaak net iets anders, en dat helpt ons campagnes nóg effectiever te maken. Met een paar slimme aanpassingen verbeteren we de prestaties en zorgen we voor een efficiëntere inzet van het budget.

13.15 – Social Media campagnes

Na de lunch bel ik een klant over een nieuwe social media campagne. Hoe kunnen we hun boodschap zo pakkend mogelijk overbrengen? We brainstormen over leuke en creatieve invalshoeken en zorgen dat we de doelgroep 🎯 goed in beeld krijgen.
Daarna bespreek ik met Marjolein nog even de visuals. Een advertentie moet in één oogopslag overtuigen. De combinatie van sterke beelden en pakkende teksten maakt hét verschil.

14.30 – SEO-onderzoek

Een nieuwe klant wil beter vindbaar worden in Google. Tijd om detectivewerk 🔍 te doen! Ik begin met het maken van een nulmeting. Wat doet de website/pagina op dit moment? Vervolgens ga ik onderzoeken wat het zoekgedrag is van mensen, hoe de concurrentie scoort en het allerbelangrijkste: hoe kan de klant dit nog beter aanbieden aan de gebruiker? Ik werk mijn bevindingen uit in een adviesrapport en plan een afspraak in om de strategie te bespreken. Hopelijk kan ik snel starten met optimaliseren!

16.00 – Rapporteren

Het is alweer tijd om de maandelijkse rapportages te versturen. Ik neem de cijfers door en maak een overzichtelijke rapportage. Voordat ze de deur uit gaan loop ik ze nog even kritisch door. Hoeveel bezoekers zijn er? Welke pagina’s doen het goed/minder goed? Data is cruciaal in de wereld van online marketing. Meten is weten 📈. Zonder de juiste cijfers stuur je eigenlijk blind en dat wil je niet.

De klant krijgt een heldere analyse en ik geef meteen praktische tips om de prestaties verder te verbeteren.

17.30 – Time to go

Zo, dat was me het dagje wel. Het zit er bijna op. Eerst nog even kijken naar de planning voor morgen. Op de planning staat server-side tagging instellen voor een klant – een technische uitdaging waarmee we meer en nog betere data kunnen gaan verzamelen. #zininin

Maar eerst… tijd voor ontspanning. Laptop dicht, lichten uit en op naar huis 🚲 💨.

Meer nieuws