Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. In dit artikel bespreken wij remarketing.
Remarketing
Wat is Remarketing?
Remarketing kennen we ook wel als retargeting. Maar wat houdt dit nu precies in?
Stel dat potentiële klanten niet over gaan tot het doen van een aankoop op jouw website. Dat is natuurlijk een gemiste kans! Je wilt natuurlijk dat de mensen die op jouw website komen overgaan tot aankoop. Je weet dat ze in je producten of diensten zijn geïnteresseerd omdat ze al op je website zijn geweest.
Dit is waar remarketing komt kijken!
Remarketing is een online marketing methode waarmee je eerdere bezoekers van je website opnieuw benadert. Dit kun je doen door een online advertentie te plaatsen via Google Ads of via Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn en andere socials. Je kunt dan de advertentie speciaal richten aan de bezoekers die al eerder op je website zijn geweest en ze bijvoorbeeld een speciale aanbieding doen om alsnog tot aankoop (=conversie) over te gaan.
Wil jij ook dat jouw bezoekers over gaan tot aankoop? Wij willen je daar graag bij helpen, dus neem gerust contact met ons op!