Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. In dit artikel bespreken wij een 404-pagina.
404-pagina
Wat is een 404-pagina?
Een 404-melding kun je krijgen als een bepaalde webpagina niet (meer) bestaat of als je een foute URL hebt ingegeven. Je bent er vast zelf weleens op beland.
Probeer als website-eigenaar altijd te voorkomen dat gebruikers op een 404 landen. Het wordt vaak als storend ervaren.
Komt iemand onverhoopt toch op een 404-pagina, zorg dan dat je bezoeker eenvoudig kan zoeken naar datgene waarvoor hij eigenlijk kwam. Plaats bijvoorbeeld onder de 404-melding een zoekbalk waarin direct een nieuwe zoekopdracht kan worden gedaan.
Er zijn verschillende manieren waarop een 404-error kan ontstaan op je website. De meest voorkomende reden is dat je de URL van een pagina hebt veranderd en de oude URL niet laat doorverwijzen (redirect) naar de nieuwe URL, een zogenaamde 301 redirect of 302 redirect.
💡 Tip! Om het ‘leed’ te verzachten, kun je een leuke 404-pagina maken. Tover je toch nog een glimlach op het gezicht van je (licht)geërgerde bezoeker.
Relevante diensten
Je hebt een begrip opgezocht in onze kennisbank. Misschien is deze bijbehorende dienst precies wat je nodig hebt.