Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. In dit artikel bespreken wij E-A-T.
E-A-T
Wat is E-A-T?
E-A-T is de afkorting voor Expertise, Authoritiveness en Trustworthiness (vertaald: Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid).
Google rankt websites volgens dit principe. E-A-T staat dus voor de belangrijke punten waaraan jouw website moet voldoen volgens Google.
Expertise
Google wil graag dat je inhoudelijk goede stukken schrijft en dat dit gebeurt door een expert op het vakgebied. Je content moet aansluiten bij de zoekopdrachten van gebruikers. Verder is het gebruik van vakjargon een pré, want dit toont ook aan dat je expertise hebt over het onderwerp. Daarnaast wordt iemand die veel heeft gepubliceerd over een bepaald onderwerp ook eerder gezien als expert door Google.
Autoriteit
Hier komen de links om het hoekje kijken. Als er links van goede websites naar jouw website verwijzen, dan wordt jouw website ook steeds meer als autoriteit gezien.
Verwijzen er links van vage of slechte websites naar jouw website, dan is dit van negatieve invloed op je autoriteit.
Verder kun je meer autoriteit krijgen door positieve reviews (op onafhankelijke platforms) en kun je je aansluiten bij een keurmerk op jouw vakgebied.
Betrouwbaarheid
Goede backlinks en positieve reviews dragen natuurlijk ook bij aan de betrouwbaarheid van je website.
Google vindt je website ook meer betrouwbaar als je duidelijkheid geeft op je website over:
- Contactgegevens
- Privacybeleid
- Algemene Voorwaarden
Relevante diensten
Je hebt een begrip opgezocht in onze kennisbank. Misschien is deze bijbehorende dienst precies wat je nodig hebt.