Theme marker 2 PONCK The Web Company

Bouncepercentage

Online marketing zit vol met ingewikkelde termen waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. In onze kennisbank behandelen we de meest voorkomende termen. In dit artikel bespreken wij Bouncepercentage.

Wat is Bouncepercentage?

Als een bezoeker op je website belandt, maar geen verdere actie uitvoert en weer wegklikt, wordt dit gezien als een ‘bounce’. Het bouncepercentage geeft aan voor welk percentage van je bezoekers dit geldt.

Het bouncepercentage is in het leven geroepen om te laten zien welke webpagina’s mogelijk onvoldoende uitnodigen om een website verder te verkennen. Wie na het ‘landen’ op je webpagina snel weer wegklikt, heeft mogelijk niet gevonden wat hij zocht.

Maar dat idee is inmiddels enigszins achterhaald. Het kan immers zo zijn dat iemand juist exact vond wat hij zocht op jouw webpagina en na het lezen van de informatie tevreden het venster sluit.

Met de komst van Google Analytics 4 (GA4) is het bouncepercentage dan ook vervangen door het betrokkenheidspercentage, een indicator die laat zien hoe betrokken iemand is bij je webpagina en beter aangeeft hoe waardevol de informatie op je pagina is voor bezoekers.

wat-is-bouncepercentage

Relevante diensten

Je hebt een begrip opgezocht in onze kennisbank. Misschien zijn deze bijbehorende diensten precies wat je nodig hebt.

dienst-web

Interesse in een website? Bij PONCK ben je aan het juiste adres!

dienst-seo

Interesse in SEO? Bij PONCK ben je aan het juiste adres!

Relevante diensten

Je hebt een begrip opgezocht in onze kennisbank. Misschien zijn deze bijbehorende diensten precies wat je nodig hebt.

dienst-web

Interesse in een website? Bij PONCK zit je aan het juiste adres!

dienst-seo

Interesse in SEO? Bij PONCK zit je aan het juiste adres!