Theme marker 2 PONCK The Web Company

Terre des Hommes

Terre des Hommes is een internationale non-profitorganisatie die zich inzet tegen kinderarbeid en seksuele uitbuiting van kinderen. In tijden van geweld, honger en natuurrampen zetten zij zich in voor noodhulp.

Vraag van de klant

Dit jaar kwam Terre des Hommes met een bijzondere nieuwe actie: Met Naald en Daad. In samenwerking met Terre des Hommes heeft de bekende Nederlandse ontwerper Addy van den Krommenacker een limited edition sjaaltje ontworpen. Daarnaast heeft hij eenmalig een unieke feestdagencollectie – gemaakt van tweedehands materialen. De opbrengst gaat naar projecten tegen kinderuitbuiting.
Terre des Hommes wilde deze campagne graag onder de aandacht brengen bij een nieuw publiek. Hiervoor hebben wij online campagnes mogen ontwikkelen via Facebook, Instagram en Pinterest om zoveel mogelijk sjaaltjes en kledingstukken te verkopen.

Onze oplossingen

Verkennen klant en doelgroep. Terre des Hommes is een grote naam is in de non-profitwereld. Toch blijft goede research belangrijk. Wat doet Terre des Hommes allemaal en wie spreekt dit het meest aan (lees: wie is de doelgroep)?

Meten = weten. Zijn het vooral de modeliefhebbers die in de items zijn geïnteresseerd, of juist de mensen die goede doelen steunen? Je weet het pas als je het test. Hiervoor hebben we meerdere A/B-testen opgezet.

Monitoren & optimaliseren. Zijn er bepaalde doelgroepen die niet tot aankoop overgaan? Dan is het tijd voor actie. Gaandeweg hebben we de campagnes verder geoptimaliseerd om zoveel mogelijk items te verkopen voor een zo laag mogelijk prijs (CPA).

Evaluatie en rapportage. Terwijl de campagnes lopen sparren we regelmatig met de klant om campagne te analyseren en verder te optimaliseren. Daarnaast kregen ze wekelijks rapportages om op de hoogte te blijven van de resultaten.

De resultaten

Of de samenwerking zijn vruchten heeft afgeworpen laten we snel weten, want de campagnes zijn nog in volle gang! De doelstelling voor de gehele campagne iss om alle 4.000 sjaaltjes te verkopen, waarvan 2.000 via de online marketing kanalen.

We zijn nog druk bezig met data verzamelen! De resultaten volgen binnenkort.

0
0
0

Meer cases

Plan je gratis adviesgesprek

Kop koffie doen of een online call om je wensen te bespreken? We denken graag met je mee. Reserveer eenvoudig je tijdslot.