Waarom een Google Display-campagne?
Eén van de voordelen van een Display-campagne is dat je alleen hoeft te betalen als mensen op de advertentie klikken. Je kunt dus veel mensen uit de doelgroep een advertentie laten zien. Je betaalt alleen als mensen ook écht geïnteresseerd zijn, op de advertentie klikken en naar de website gestuurd worden.
Bij een Google Display-campagne laat je beeldadvertenties zien. De voorstellingen in de schouwburg hebben vaak mooie posters en foto’s voor de promotie van de voorstelling. Deze afbeeldingen gebruiken we graag om beeldadvertenties te maken die mensen aanspreken en verleiden om een kijkje te nemen op de website van de schouwburg.
Het theater heeft een grote groep vaste fans die zij bereiken met mailings en het versturen van hun brochure. Naast die groep vaste bezoekers zijn er ook mensen die het wel leuk vinden om naar het theater te gaan, maar die (nog) niet bereikt worden via deze communicatiekanalen. Zij denken er vaak zelf niet aan om naar het theater te gaan en tickets te boeken. Dit is een latente doelgroep die je goed kunt bereiken en activeren met beeldadvertenties. Deze beeldadvertenties worden vertoond terwijl zij op het internet aan het browsen zijn.
Bij Google Display-campagnes kun je de doelgroep die je wilt bereiken specifiek instellen. Dit doe je door middel van hun eigenschappen en zoekgedrag. Denk daarbij aan mensen die zich in een straal van 15 kilometer rondom Gouda bevinden (locatietargeting), mensen tot 64 jaar (demografische gegevens), mensen die op zoek zijn naar eventtickets (in-market), mensen die van toneel houden (affinity doelgroep) of mensen die gezocht hebben op bepaalde zoektermen (aangepaste doelgroep). Dat betekent dat je de advertenties goed kunt laten zien aan mensen met eigenschappen die tot de doelgroep van het theater horen.
Naast dat je de doelgroepen specifiek kunt instellen, kun je de verschillende doelgroepen ook goed monitoren in de Display-campagnes. Presteert een groep met een bepaalde eigenschap niet goed? Dan kun je deze groep uitzetten en je richten op de groepen die wel goede resultaten behalen.
Het theater heeft een scala aan voorstellingen en deze behoren tot een aantal categorieën. Je kunt bijvoorbeeld denken aan toneel, cabaret, komedie, familieshows, muziek, musical en dans. Deze categorieën hebben elk een andere doelgroep. Daarom kiezen we ervoor om meerdere Display-campagnes aan te maken, die elk een andere doelgroep aanspreken. We kunnen hierbij ook variëren in de advertentieteksten en -beelden.