TECHERS: Goed gefilmd

Videomarketing die past bij de klant

Onze klant TECHERS houdt wel van een lolletje. Het is dan ook geen verrassing dat ze met een leuk en humoristisch idee voor een promovideo bij ons kwamen. Het concept: Een TECHER is hard aan het werk en wordt geholpen door twee paar handen die van buiten het beeld van alles en nog wat aangeven. De boodschap: Bij TECHERS wordt alles goed geregeld voor de medewerkers. Een leuk idee. Nu de uitwerking nog…

Realisatie

Voordat we konden filmen, is veel voorbereidend werk gedaan. Zo wilden we van seconde tot seconde bedenken wat er in de video moest gebeuren. De helm, de koffie, een krabbel aan de neus, een selfie, enzovoorts. Om ons zo goed mogelijk voor te bereiden, hebben we diverse oefenrondes gedaan op kantoor. Stand-in: onze grote, rode bokszak. Hij deed het best aardig.

Nadat we een leuke, werkbare reeks van handelingen hadden vastgelegd, konden we aan de slag met een echte acteur. Andere koffie dan een bokszak. We wilden de complete commercial in één take schieten. Een uitdaging, omdat het een harmonisch samenspel vereist van acteur en de ‘handen’ die hem bedienen. Voordat de perfecte opname was vastgelegd, hadden we aardig wat mislukte takes achter de rug. Maar, het is gelukt en het maakt het eindresultaat extra bijzonder.

Acteur

We hadden tijdens dit project een prettige samenwerking met acteur Peter Oude Wesselink die gelukkig niet vies was van een boterham met kaas (inside joke) Meer weten over Peter? Neem een kijkje op zijn website.

Videomarketing

TECHERS wil zich profileren als een goede en aantrekkelijke werkgever. De video die we hebben gemaakt draagt op verschillende manieren bij aan dit doel.

Ten eerste is er de inhoudelijke boodschap zelf. Die moet potentiële kandidaten verleiden. Het concept is bedacht met het doel als startpunt. Waarom moeten mensen bij TECHERS gaan solliciteren? Dat is de vraag die we hebben willen beantwoorden. De video is een karikatuur van een werkplek waarop alles héél goed geregeld is. Wie wil er niet werken bij een werkgever die zorgt dat je alles krijgt wat je nodig hebt?

Door de boodschap met een knipoog te brengen, krijg je bovendien een goede indruk van het bedrijf. Geen saaie, corporate bedrijfsvideo, want dat past totaal niet bij TECHERS. Het is de kracht van videomarketing: als je het juiste idee combineert met een sterke uitvoering, geef je je bedrijf een compleet nieuwe dimensie. Een gezicht dat je op geen enkele andere manier kunt laten zien.

Dit project is wat ons betreft een groot succes, omdat we de boodschap hebben verteld op een manier die TECHERS past als een jas.