Case:

De Gratis Makelaar

Klant: De Gratis Makelaar

De Gratis Makelaar heeft als doel de verkoop van huizen eerlijker en transparanter te maken. Dat doen ze door kopers de mogelijkheid te geven om online een bod uit te brengen op woningen en hun diensten voor verkopers kostenloos aan te bieden. Disruptief en geniaal. Het bedrijf is in een aantal jaren uitgegroeid tot de grootste online makelaar van Nederland… and they’re just getting started.

Instructievideo De Gratis Makelaar
Instructievideo De Gratis Makelaar

Vraag van de klant

Als je jezelf De Gratis Makelaar noemt, heb je iets uit te leggen. Want, hoezo gratis? En, hoe werkt dat dan precies? Een van de belangrijkste onderdelen van de marketingstrategie bleek het uitleggen van de dienstverlening. We hebben hiervoor verschillende media ontwikkeld. Zo produceerden we korte (animatie)video’s die eenvoudig uitleggen hoe De Gratis Makelaar werkt. Ook schreven we webteksten en maakten we brochures waarin we helder beschrijven wat de dienstverlening inhoudt.

De vindbaarheid van de website was een ander aandachtspunt. In overleg met de opdrachtgever stelden we een SEO-strategie op, gericht op de concurrentie met andere online makelaars. Binnen enkele maanden scoorde de website topposities op een aantal populaire zoekwoorden met hoge zoekvolumes. Deze resultaten leiden tot op de dag van vandaag tot veel nieuwe opdrachten voor de klant.

  • Contentmarketing
  • Video
  • SEO

Referentie klant

“Vakkundig en snel! Zéér tevreden met de samenwerking!”

Mark Glas, directeur De Gratis Makelaar
Mark Glas
Directeur De Gratis Makelaar

Deel deze case!

Wil je meer informatie, een antwoord op je vragen over online marketing of een offerte opvragen? Drop a line.