Linkbuilding Uitbesteden

Scoor hoger in Google

Hoe werkt linkbuilding?

Er zijn allerlei manieren om met linkbuilding succesvol te zijn, zolang je maar weet wat je doet. Ben je er niet zo bekend mee, dan is het verstandig om linkbuilding uit te besteden. Het kan namelijk ook tegen je werken als je het niet op de juiste manier toepast. PONCK heeft sinds 2014 ervaring met het uitvoeren van linkbuilding en SEO-campagnes. Met jarenlange ervaring garanderen wij een professionele linkbuildingstrategie met het beste resultaat.

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Een jaar of tien geleden was linkbuilding nog een andere tak van sport. Zoekmachines waren minder slim en met een beetje experimenteren behaalde je vaak al goede resultaten. Bovendien was er minder concurrentie.

Vak apart

Vandaag de dag is linkbuilding specialistisch werk geworden. Google heeft het algoritme steeds verder verfijnd en allerlei regels opgesteld waarmee je rekening moet houden. Dat maakt linkbuilden een vak apart. Ga je zelf experimenteren, dan bestaat zelfs de kans dat je in plaats van betere scores juist lager gaat ranken in zoekmachines. Dat is waarschijnlijk het laatste dat je wilt. Linkbuilding uitbesteden aan een specialist is dan ook zeker aan te raden.

Backlinks kopen

Weet je zelf welke backlinks je nodig hebt, dan bieden wij je de mogelijkheid om die per stuk bij ons in te kopen. Dit doe je eenvoudig in onze backlinkwebshop waar je zelf je linkbuildingcampagne kunt samenstellen.

Maatwerk

Heb je geen ervaring met linkbuilding of seo? Geen enkel probleem! Met onze maatwerk linkbuilding campagnes maak je gebruik van onze expertise. Wij bepalen aan de hand van jouw doelen de meest effectieve linkbuilding strategie.

Pakketten

Wil je graag zelf de on-page seo uitvoeren voor je website, maar de linkbuilding uitbesteden aan de professional? Kies dan voor onze linkbuilding pakketten. Deze pakketten zijn zeer effectief en bieden een diversiteit aan backlinks.

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is het doelbewust verkrijgen van inkomende vermeldingen – backlinks – om zo de autoriteit van je website in de ogen van zoekmachines te verhogen. Dat wil zeggen dat er dus vanaf andere websites een linkje geplaatst wordt naar jouw website of pagina. Het verzamelen van deze backlinks kun je op veel verschillende manieren doen. De waarde van backlinks varieert dan ook. Door een linkje te plaatsen op een andere website dat naar jouw website verwijst, geef je een stukje autoriteit door. Dit wordt ook wel “linkjuice” genoemd.

Relevantie

Hoe hoger de autoriteit van de website waar je het linkje naar jouw website plaatst, hoe beter. Daarnaast is het belangrijk dat de website of pagina waarop je dit linkje plaatst ook relevant is voor jouw website. Linkbuilding kun je ook binnen je eigen website doen, dus zonder dat je links plaatst op websites van derden. We spreken dan van interne linkbuilding.

Linkbuilding strategie

Als je aan de slag wilt gaan, is het goed om na te denken over een linkbuildingstrategie. Voordat je een goede linkbuildingstrategie kunt bepalen, is het belangrijk dat je de volgende vragen kunt beantwoorden:

  • Wat is je doelstelling (welke posities wil je bereiken met welke zoekwoorden)?
  • Heb ik een goed beeld van de concurrentie?
  • Heb ik een goede nulmeting?
  • Welke pagina’s zijn belangrijk?
  • Heb ik mijn website technisch geoptimaliseerd?
  • Is mijn website on-page goed geoptimaliseerd?

Als je bovenstaande vragen voor jezelf kunt beantwoorden, kun je een goede linkbuildingstrategie opstellen. PONCK kan je daarbij helpen. Wij doen voorafgaand aan een linkbuildingcampagne een uitgebreide SEO-analyse, zodat we goed weten hoe je ervoor staat en wat we kunnen doen om je posities in zoekmachines te verbeteren.

Is linkbuilding nog steeds belangrijk?

We krijgen de vraag wel vaker: is linkbuilding nog steeds belangrijk? Het korte antwoord: Is de paus rooms? Ja dus. Toch begrijpen we wel waar de vraag vandaan komt. Je hoort immers best vaak dat linkbuilding niet meer zou werken of zelfs schadelijk zou zijn voor je posities in Google. Maar echt: linkbuilding werkt nog steeds. Sterker nog, Google heeft enkele jaren geleden zelf nog laten weten dat linkbuilding tot de top-3 rankingsinvloeden behoort. Twijfel je nog? Bekijk dan eens het linkprofiel van websites die hoge posities scoren in Google en andere zoekmachines. Je vindt hier vrijwel alleen maar websites die proactief bezig zijn met het verkrijgen van backlinks, linkbuilding dus.

Belangrijke rankingfactor

Linkbuilding is dan ook nog steeds een belangrijke rankingfactor voor vrijwel alle zoekmachines. Zoekmachine gebruiken inkomende linkjes dus nog steeds bij het indelen van hun resultaten. Doe je hier niet aan mee, dan zal je concurrent hier van profiteren. Wel is het zo dat de invloed van linkbuilding is veranderd en in zekere zin ook kleiner is geworden door de jaren heen. Zo is de kwaliteit van de content van je website en webpagina veel belangrijker geworden. Google heeft uiteindelijk maar één doel: de gebruiker de best mogelijke zoekresultaten voorschotelen. De kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van je website is daarmee van steeds grotere waarde en gewicht geworden. Je zult dus meer moeten doen dan linkbuilding alleen. Content, techniek en gebruiksvriendelijkheid zijn minstens zo belangrijk om topposities in de zoekmachines te bereiken.

Linkbuilding technieken

Er zijn verschillende technieken om linkbuilding op te zetten voor je website. Van zeer uitgebreide PR-acties waarin je zorgt dat andere website uit zichzelf naar je website gaan linken tot het plaatsen van links op een startpagina of een bedrijvengids. De meest voorkomende linkbuildingtechnieken hebben we hieronder vermeld.

Startpagina’s

De Startpagina, hij bestaat nog steeds. In de begindagen van het internet was het vaak de openingspagina van veel internetgebruikers. Door de jaren heen zijn er talloze startpagina’s opgezet. Door de jaren heen hebben deze pagina’s een grote autoriteit opgebouwd en zijn daarom ook populair om te gebruiken voor linkbuilding.

Startpagina’s zijn verzamelingen van websites die over een bepaald thema gaan. De backlinks die je op een Startpagina plaatst, zijn in principe gemakkelijk te verkrijgen en niet al te duur. De waarde van deze backlinks is dan ook niet heel spectaculair. Er is vaak discussie of het plaatsen van links op deze zogenaamde directorysites überhaupt zin heeft. Onze mening: gebruik Startpagina’s als onderdeel van je linkbuildingstrategie en niet uitsluitend. Het is wel een goede manier om de hoeveelheid backlinks naar pagina’s snel te kunnen laten groeien.

Bedrijvengidsen en marktplaatsen

Het internet wemelt van de bedrijvengidsen en marktplaatsen waar je bedrijfsvermeldingen en advertenties kunt plaatsen. Vaak kun je die berichten ook voorzien van een link naar je website. Deze backlinks krijgen echter vaak een zogenaamde ‘no follow’-tag. Dat houdt in dat er geen linkwaarde aan de link wordt meegegeven. De linkjuice die een ‘do-follow’-link dus wel heeft, ontbreekt. Deze linkbuildingtechniek is dan ook niet een hele sterke manier van linkbuilden, maar zorgt wel voor een geloofwaardig linkprofiel. Iets dat ook  belangrijk is binnen een linkbuildingcampagne.

Linkbuilding op PBN’s

PBN is de afkorting voor Private Blog Network. Deze websites zijn echt opgezet met als doel om te linkbuilden. Een veelgebruikte methode is om oude domeinnamen die door vorige gebruikers zijn opgezegd uit quarantaine te halen en hier ervolgens een nieuwe website op te bouwen. Het idee? Je profiteert zo van de autoriteit die een domein in het verleden heeft opgebouwd en geeft dus meer linkwaarde door dan wanneer je een nieuwe website opzet. Deze manier van linkbuilding wordt door ons, maar ook door veel andere bedrijven toegepast. Het is een sterke manier van linkbuilding waarbij we adviseren de backlink te zetten in een artikel of blogpost. Deze links worden ook wel content backlinks genoemd.

Gastpublicaties

Er zijn tal van mensen die een eigen blog bijhouden, maar ook andere bedrijven die websites beheren in jouw branche. Soms staan deze webmasters open voor een gastpublicatie (in veel gevallen tegen betaling). Je levert hierbij soms zelf een artikel aan of de webmaster schrijft zelf een artikel op zijn/haar website met hierin een link naar jouw website. Op deze manier verkrijg je een zeer sterke en relevante link naar je website toe. Ook dit is een linkbuildingtechniek die je veel kan opleveren.

Publiceer content

Google is gek op originele en sterke content die de bezoeker echt iets oplevert. Zorg er dus voor dat de inhoud van jouw webpagina’s goed zijn opgebouwd. Veel tekst is ook een pré. Longreads scoren vaak beter in zoekmachines dan pagina’s met weinig tekst.

Vervolgens is het zaak dat er links naar je website worden geplaatst. Maar heo doe je dat? Er zijn meerdere linkbuildingtactieken hiervoor.  Je kunt bijvoorbeeld websites die actief zijn in dezelfde markt als jij beanderen met het verzoek een link te plaatsen naar jouw content, omdat deze ook interessant is voor de bezoekers van die websites.

Een andere optie: bied een infographic aan die andere webmasters mogen gebruiken in ruil voor een bronvermelding met een link naar je website. Ook een sterke manier: laat een onderzoek uitvoeren en publiceer de resultaten vervolgens op je website. Verspreid dit vervolgens onder vakgenoten en via je social media. Met een beetje geluk pikken andere het nieuws op en plaatsen een link naar jouw artikel.

Veelgestelde vragen over linkbuilding

Wil je meer weten over Linkbuilding?

Wij leggen graag uit wat je kunt verwachten en hoe we te werk gaan. Vul het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Naam(Verplicht veld)
Toestemming(Verplicht veld)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Start chat
1
Hoi! 👋

Heb je een vraag? We zijn het snelst bereikbaar via de app. Stuur gerust een berichtje!
Skip to content